Beeldbank van Stichting Behoud Erfgoed NLR (SBEN) |
|
|
![]() Klik op bovenstaande afbeelding voor een 100% weergave |
|
Database nr. | : | 00239 |
---|---|---|
Titel | : | Voorbeeld van variaties in de vluchtduur van Boeing 747 vluchten / Example of the difference in flight duration for the Boeing 747 |
Instituut | : | NLR |
Locatie | : | Marknesse |
Datering | : | jaren '90 |
Bijzonderheden | : | Bij elke vlucht met een passagiersvliegtuig wordt een start en landing uitgevoerd en ondervindt het vliegtuig de daarbij optredende grondbelastingen. Klimmend naar de kruishoogte neemt de buitendruk steeds verder af. De drukcabine wordt daarom op een hogere druk gebracht t.o.v. de buitenluchtdruk. Daarbij wordt automatisch een voor de passagiers nog aangenaam drukverschil aangehouden. De romp wordt daarbij zwaar belast. Bij de daling gebeurt het omgekeerde. Hoe korter de vluchten des te vaker deze wisselende belastingen optreden. Hiermee moet in het ontwerp rekening worden gehouden. De grafiek toont een analyse van het gebruik van de Boeing 747 bij de KLM en SAS. Each flight with a civil airliner is composed of a take-off and landing and the aircraft experiences the related ground loads. During the climb the outside air pressure decreases. Automatically a pressure difference is maintained in the cabin, which is acceptable for the passengers. The result is high loads in the fuselage structure. During the descent the opposite happens. The shorter the flights the greater the number of these load cycles. This effect should be taken into account in the design of the aircraft. The graph shows an analysis of the usage of the Boeing 747 by KLM and SAS. Zie ook Beeldbankfoto 00240 |
Fotograaf | : | |
Collectienaam | : | |
Rubriek | : | Constructies en materialen |
Subrubriek | : | Vermoeiingsonderzoek |
Categorie | : | |
Achterkant afbeelding | : | |
Afmetingen | : | |
Rapportnummer | : | |
|
||
Record aangepast: 27 juni 2018