Beeldbank van Stichting Behoud Erfgoed NLR (SBEN) |
|
|
![]() Klik op bovenstaande afbeelding voor een 100% weergave |
|
Database nr. | : | 00240 |
---|---|---|
Titel | : | Cabinedruk bij de Boeing 747 t.o.v. de buitendruk / Cabine pressure for the Boeing 747 against the outside air pressure. |
Instituut | : | NLR |
Locatie | : | Marknesse |
Datering | : | jaren '90 |
Bijzonderheden | : | Het is economisch voordelig wanneer passagiersvliegtuigen zo hoog mogelijk vliegen. Passagiercomfort bepaalt echter een ondergrens van de druk in de cabine. Hoe groter het verschil tussen deze cabinedruk en de buitendruk, des te sterker moet de drukcabine zijn. De grafiek laat zien dat het meest voorkomende drukverschil bij de Boeing 747 ongeveer 8,75 psi (=0,6033 bar). is. Op de grond is dit drukverschil nul. Deze periodieke belastingverandering van de romp is een factor waarmee in het ontwerp rekening moet worden gehouden met het oog op vermoeiing. For economic reasons civil airliners should fly as high as possible. Passenger comfort sets a lower limit to the cabin pressure. The greater the difference between the cabin pressure and the outside air pressure the stronger the fuselage should be. The graph shows that for the Boeing 747 a pressure difference of 8.75 psi. is existing during most flights. On the ground the pressure difference is zero. This periodic change of the fuselage load is a factor that has to be taken into account in the design in view of fatigue. Zie ook Beeldbankfoto 00239 |
Fotograaf | : | |
Collectienaam | : | |
Rubriek | : | Constructies en materialen |
Subrubriek | : | Vermoeiingsonderzoek |
Categorie | : | getekende grafiek |
Achterkant afbeelding | : | |
Afmetingen | : | |
Rapportnummer | : | |
|
||
Record aangepast: 17 april 2019