Beeldbank van Stichting Behoud Erfgoed NLR (SBEN)
 → 
 →  [Database nr. 00326]
 

 

<    1 2 3    >

( record bevat 3 afbeeldingen; getoond wordt:   )


Klik op bovenstaande afbeelding voor een 100% weergave

 
 

 

Uitgebreid zoeken

Database nr. : 00326
 
Titel : Kawasaki motorfiets getest in DNW-windtunnel / Kawasaki motorcycle tested in DNW wind tunnel
Instituut : DNW
Locatie : Marknesse
Datering : 2018
Bijzonderheden : Het NLR heeft in opdracht van Kawasaki de Ninja 400 motorfiets getest in de Lage-SnelheidswindTunnel (LST) van de Duits-Nederlandse Windtunnels (DNW) in Flevoland. Het ging hierbij om de race-variant van de onlangs geïntroduceerde Kawasaki 400cc klasse motor. Het doel van de test was te onderzoeken welke aerodynamische verbeteringen aan de motor mogelijk zijn, waardoor de luchtweerstand vermindert en de motor een hogere snelheid bereikt op de racebaan. De windbelasting op de motor werd gemeten door middel van een balans in de vloer van de windtunnel. Deze motor werd geïnstalleerd op een zogenoemde "splitter plate", een verhoging die dient om de motor uit de turbulente grenslaag bij de tunnelwand te plaatsen, om zo een homogene aanstroming van de wind te realiseren. Ze testten motor en coureur tot een snelheid van 200 km per uur, de maximale snelheid van de motorfiets.
The Netherlands Aerospace Centre (NLR) has tested Kawasaki's Ninja 400 motorcycle in the German-Dutch Wind Tunnels (DNW) low speed facility (LST) in Flevoland, the Netherlands. The model being tested was the racing variant of the recently introduced Kawasaki 400cc class. The test was aimed at investigating possible aerodynamic improvements to the motorcycle that would reduce air resistance ("drag") and allow it to reach higher speeds on the track. The wind load to which the motorcycle is subject was measured using a balance in the floor of the wind tunnel. The motorcycle was placed on a so-called "splitter plate": an elevated platform that serves to keep the object being tested away from the turbulent boundary layer along the tunnel wall to ensure a homogeneous approaching flow. The motorcycle and the rider were tested up to the vehicle's maximum speed of 200 kilometers per hour.

Zie ook foto 00287 (een vergelijkbaar onderzoek ongeveer 60 jaar eerder / a comparable study about 60 years earlier).
Zie ook foto 00573 (een vergelijkbaar onderzoek 12 jaar eerder / a comparable study 12 years earlier)
 
Fotograaf :
Collectienaam :
Rubriek : Aerodynamica
Subrubriek : Niet-luchtvaartonderzoek
Categorie : Digitaal
Achterkant afbeelding :
Afmetingen :
Rapportnummer :
 
 
Bijlage(n):

Vorige object   Volgende object

Heeft u aanvullende informatie over bovenstaande foto?
Wij vernemen dat zeer graag van u via het  

Uitgebreid zoeken
 

Record aangepast: 11 augustus 2019